Sunday, November 16, 2008

Demokrasi ATAU Tradisi, yang mana satu pilihan UMNO.

2 comments:

Moshe said...

Sebenarnya saudara, UMNO ni hanya ada slogan sahaja iaitu "demokrasi", tetapi para pemimpin peringkat tertinggi sendiri tidak suka kpd demokrasi sekiranya demokrasi itu sendiri akan menghilangkan peluang mereka untuk menang.
Maka bila terjadi demikian akan adalah "ikut tradisi' atau yg famous sekarang ni "peralihan kuasa" yg sama sekali menolak hak2 demokrasi ahli2 spt yg termaktub dlm perlembagaan UMNO.

Cuba kita lihat PERALIHAN KUASA dlm Wanita UMNO, buat apakah semua itu ? Ini adalah idea yg sangat lapuk dan tak masuk akal, mengapa ? Takut pergerakan wanita berpecah ? Inilah yg dinamakan takut kpd demokrasi khususnya para pemimpin mereka. Kita salute kpd pergerakan Pemuda yg betul2 mempraktikkan demokrasi dan ada pertandingan tiga penjuru, bagaimana pun dikhuatiri pula politik wang akan berleluasa.

Samalah "peralihan kuasa" kuasa PM dan juga anjakan masa PAU dari disember ke mac 2008 hanyalah satu agenda politik Abdullah dan menggalakkan rasuah politik berleluasa dan rasanya semua orang bersetuju dgn pendapat ini, anda bagaimana ?

azizIbrahim said...

Saudara,

Saya setuju sangatlah dgn pandangan saudara dan saya juga bersetuju seratus peratus dgn semua pandangan TDM dlm blog beliau trntang UMNO, Abdullah Badawi, Kabinet almari baju, pemilihan UMNO, peralihan kuasa dan penangguhannya pada Mac 2009.

Sekarang sudah jelaslah apa yg PM nak buat sebelum Mac 2009 hanya kosong belaka dan ternyata rakyat dan pemimpin tertinggi UMNO yg moron sudah di perbodohkan oleh Abdullah kerana beliau sekarang sebuk melancung keluar negara bersama keluarga dengan Airbus baru..Malang sekali negaraku yg tercinta...