Friday, December 5, 2008

Amal makruf nahi mungkar DAP ?











Hari ini 6 Disember 2008, ada 25 hari lagi masuk lah tahun baru 2009 dan 19 hari lagi tibalah hari Natal yg bakal disambut oleh umat kristian di Malaysia dan seluruh dunia. Lebih afdal lagi ialah kita umat Islam akan menyambut Aidiladha mungkin pada 8 Disember iaitu hari lusa.
Ada orang bila menjelang tahun baru masihi maka sebuklah dgn azam atau azam-azam yang baru dan azam-azam ini pelbagai. Tidak mengapa tapi pastikan dulu azam yg lama itu telah tercapai..Selamat berjaya.

Pagi ini saya buka internet terbaca berita Utusan Malaysia : Ketua pemuda Pas P. Pinang membantah penganjuran I-Dance, kalau tak silap saya. Tapi apa yang menarik hati saya untuk memberi komen dan pandangan di sini ialah tentang dakwaan Ketua Pemuda Pas bahawa konon-kononnya Ketua Menteri Lim Guan Eng tidak patut meneruskan penganjuran tersebut kerana ia tidak mendatangkan munafaat dan bertentangan dengan slogan Ketua Menteri itu yang dilaung-laungkan ia itu "amal makruf nahi mungkar" dan sejajar dgn penerimaan konsep Khalifah Omar Abdul Aziz.

Nah..baru kita tahu sekarang sudah ada pun amal makruf nahi mungkar dan Khalifah Omar Abdul Aziz dalam DAP bagaimana pula dengan UMNO ? Jangan anda ketinggalan pula !

Pas bukannya tak tahu dan haruslah diingat, Islam dengan Budha, Kristian dan Hindu tidak sama. Janganlah menunjukkan kebodohan kita kononnya memperjuangkan Islam tapi nampak sangat kejanggalannya. Amal makruf nahi mungkar dalam Islam tentulah tidak sama dengan selera Lim Guan Eng kerana beliau orang Cina beragama Budha. Guan Eng boleh makan babi, boleh minum arak, boleh berzina dan boleh I-Dance...dan menariknya Lim Guan Eng selalu sangat melaungkan kerajaannya mengamalkan dasar-dasar Khalifah Omar Abdul Aziz. Tapi seperti apa yang kita nampak hanyalah menukar nama atau mengalih bahasakan nama-nama jalan ke multi bahasa.

Tidak mengapalah kerana orang cina Malaysia generasi baru bukanlah kaum yang berjaya seperti generasi mereka yg terdahulu dan mereka lebih suka perkara remeh temeh, jadi sesuailah degan tidak tanduk ketua menteri mereka dan Melayu Pas pun sudah keliru semenjak terbentuknya Parti Keadilan Rakyat iaitu pakar gangguan personaliti orang melayu. Ternyata cina malaysia adalah bangsa yang rasis.

Apa pula pandangan anda ?

3 comments:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

cina baba dan peranakan kelantan mungkin ok.tapi ramai baba dah kena tutuh dengan si cina rasis dari benua cina yang datang bertongkang ke malaya. cina yang bertamaddun ok lah tapi ini yang sengket ni yang dah jadi kaya raya tetapi tak bertamaddun.ada antara mereka baja bintang tiga dan komunis...bro tahulah sejarah mereka kan...boleh baca sejarah malaysia. mungkin cina bagus macam prof khoo kay kim, tan siew sin dll.tapi nik aziz ni berkawan dengan cina mana? bagus bro punya akses tu... amal makruf nahi mungkar tapi dok fitnah umno tak sudah2. kalau dalam hudud org ni dah kena bunuh sebab derhaka kpd bn yang dapat 140 kerusi majoriti. bn adalah kerajaan sah dan berdaulay yang tak boleh diderhakai... nak jatuhkan tunggu pr nanti tapi dengan kempen cara islam bukan cara kafir harbi atau yahudi laknatullah. teruskan menulis bro...otai support u

-WADAH- said...

DAP - Pebende Amar Makruf Nahi Munkar yang diorang tahu?

Kita pelik sebenarnya, kemanakah perjuangan PAS yang dulu? Setelah bersekongkol dengan DAP, nampak mereka semakin tak tentu hala dibuatnya. Dulu "Kita tak sokong UMNO bukan sebab dia kawan dengan orang Cina, blablabla...!" dah tu sekarang ni, tak pulok diorang cakap "Kita kawan dengan Cina bukan sebab diorang boleh lingkupkan UMNO!"

Ternyata, sebagaimana pandangan Tunku Abdul Rahman, PAS dari zaman Tunku lagi lancang bicaranya tentang UMNO. Tapi mudah pula bersekongkol dengan parti KAFIR lain untuk menjatuhkan UMNO. Ni menunjukkan ULAMA' PAS hilang arah. Ntah mana pulok pergi prinsip MATLAMAT TAK BOLEH MENGHALALKAN CARA sebagaimana dalam kaedah fiqh yang selalu dikuliahkan. Apa pun boleh dibuat, asalkan UMNO lingkup. Itu la PAS.

Apa pun yang diorang buat bukan untuk kepentingan ISLAM tapi untuk kepentingan diri. ISLAM TIDAK menyatakan TUHAN MENCARUT. PAS yang kata TUHAN MENCARUT. Dah tu siapa lebih ISLAM? PAS ke ISLAM?

Bila dah tiba masanya DAP dah berkuasa; baru PAS tau langit tinggi rendah. Masa tu nak buat apa pulak? Jihad Fisabilillah? Adakah sama orang yang berfikir dengan orang yang tak berfikir?

nuzul said...

http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=40985
Sila sebarkan ini, jgn biarkan lebih ramai tertipu